Duurzaamheid binnen OZ-Hami.
Corporate Social Responsbility (CSR) is een belangrijke kernwaarde binnen OZ-Hami. Als onderdeel van Dutch Flower Group behoren we tot een groep die zich sinds de oprichting in 1999 inzet voor een duurzamere sierteeltketen.
Corporate Social Responsibility (CSR) is een wezenlijk onderdeel van onze identiteit en binnen de strategie van Dutch Flower Group en haar bedrijven.
Duurzaamheidsstrategie.
Wij streven naar het bijdragen van een positieve impact op het gebied van transparantie binnen de sierteeltketen, de mens binnen onze waardeketen, onze planeet én een langdurige samenwerking met zowel onze partners als onze medewerkers.
Binnen OZ-Hami hanteren wij de Dutch Flower Group duurzaamheidsstrategie genaamd; IMPACT25.
Deze strategie richt zich op 3 gebieden:
- Verbetering van de transparantie binnen onze waardeketen
- Mensen in staat stellen hun levensonderhoud te verbeteren
- Onze impact op het milieu verminderen, voor toekomstige generaties
Onze doelen voor 2025.
Met deze strategie als richtlijn hanteren wij drie hoofddoelstellingen, welke we gezamenlijk in 2025 streven te behalen:
- Het verhogen van het aantal gecertificeerde kwekers waar wij mee samenwerken
- Onze afvalstromen organiseren en reduceren
- Het verbeteren van de medewerker betrokkenheid & het aanmoedigen van liefdadigheidsinitiatieven
Dutch Flower Foundation.
Making life colourful from the heart
Dutch Flower Foundation (DFF) streeft ernaar de leefomstandigheden en het welzijn van mensen in nood, en in het bijzonder kinderen, te verbeteren. Hierbij ligt de nadruk op landen waarin de bedrijven van Dutch Flower Group (DFG) actief zijn, met een focus op verbonden gemeenschapsprojecten. Door de activiteiten van DFF geeft DFG invulling aan haar verantwoordelijkheid voor de wereld waarin we leven.
Medewerkers betrokkenheid.
Duurzame inzetbaarheid
Onze medewerkers vormen het hart van onze organisatie. OZ-Hami gelooft dat medewerkers die plezier hebben in hun werk, verantwoordelijkheid kunnen nemen en werken binnen een transparante organisatie zich beter zullen ontwikkelen. Wij willen daarom een veilige en fijne werkomgeving creëren waarin zij dat kunnen doen. Door persoonlijke aandacht te geven laten we onze medewerkers tot bloei komen en daar zetten we ons iedere dag voor in!