OZ-Hami en kwekers zetten zich in voor Pink Ribbon
Met de verkoop van een speciaal Pink Ribbon assortiment hebben OZ-Hami en diverse kwekers, met steun van Dutch Flower Foundation en Coloriginz, een bedrag opgehaald van €7.500,- voor Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker.
Maar liefst 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt borstkanker. Elk jaar overlijden er in Nederland nog steeds ongeveer 3.000 mensen (99,2% daarvan is vrouw) aan de gevolgen van borstkanker. Dat zijn er elke dag ongeveer 9.
Pink Ribbon haalt geld op voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doen Pink Ribbon er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken.
Together for Pink Ribbon
Na succesvolle voorgaande jaren, sloegen OZ-Hami en Pink Ribbon, ook dit jaar weer de handen ineen tijdens internationale borstkankermaand Oktober, om de strijd tegen borstkanker te ondersteunen.
Samen met diverse kwekers werd van 2 t/m 6 Oktober een speciale selectie bloemen samengesteld. Voor elke steel die uit deze selectie werd verkocht werd geld gedoneerd aan Pink Ribbon. Het streven was zoveel mogelijk awareness voor borstkankeronderzoek te creëren en geld in te zamelen voor Pink Ribbon. Samen met de participerende kwekers, (Marginpar, Ansu, Voorn Roses, Lugt Lisianthus, Herburg Roses, Together2Grow, Qualily, Multi Color Flowers, Colours of Nature en Laan Tulips), een bijdrage van Coloriginz en van Dutch Flower Foundation werd een prachtig bedrag van 7.500,- opgehaald. “Een mooie samenwerking met onze kwekers en een prachtig initiatief om de strijd tegen borstkanker te ondersteunen” volgens Reinier Haasnoot, Manager Marketing & New Business bij OZ-Hami.